POLITYKA PRYWATNOŚCI I PLIKÓW COOKIES KANCELARII
Ostatnia aktualizacja: 1 maja 2024 roku
Administratorem Twoich danych osobowych jest zarządzająca Kancelarią: Patrycja Bądek, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą: Patrycja Bądek Kancelaria Radcy Prawnego, adres: Głęboka 116, 32-010 Głęboka, NIP: 6762390215, e-mail: kancelaria@patrycjabadek.legal, dalej jako: Administrator lub Kancelaria.
W każdej chwili możesz skontaktować się z Administratorem na podany adres e-mail w zakresie przetwarzania Twoich danych osobowych.
Jako Administrator Twoich danych osobowych przywiązuję dużą wagę do ich ochrony oraz przestrzegania prawa podczas ich gromadzenia i przetwarzania. W tym celu została stworzona niniejsza Polityka Prywatności i Plików Cookies – zawiera ona wszystkie informacje o zbieraniu przeze mnie Twoich danych osobowych za pośrednictwem strony Kancelarii pod adresem: https://legalnyprzedsiebiorca.pl/, a także zasadach korzystania z tych danych. Zachęcam do zapoznania się z poniższymi informacjami.
INFORMACJE O PRZETWARZANIU TWOICH DANYCH OSOBOWYCH
Twoje dane są zbierane i przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej jako: RODO, w następujących sytuacjach:
- poprzez kontakt ze mną bezpośrednio na podany przeze mnie adres mailowy, numer telefonu lub poprzez udostępniony na stronie formularz kontaktowy czy chat w serwisie społecznościowym;
- w związku z zawieraniem umowy na świadczenie usług prawnych i jej realizacją;
- w związku z zamówieniem dokonanym w sklepie internetowym i jego realizacją;
- przy zapisie się do newslettera;
- po dodaniu komentarza do artykułu, który Cię zainteresował lub zostawieniu komentarza w serwisie społecznościowym.
Kontakt. Kontaktując się ze mną za pośrednictwem poczty elektronicznej, telefonu, formularza kontaktowego czy chatu w serwisie społecznościowym, możesz przekazać następujące dane: imię i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, nazwę, adres i inne dane dotyczące prowadzonej działalności, nazwę użytkownika w serwisie społecznościowym. Ponadto, w treści wiadomości możesz zawrzeć również inne dane osobowe. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, by nawiązać kontakt.
Twoje dane są w tym przypadku przetwarzane w celu kontaktu z Tobą, a podstawą przetwarzania jest Twoja zgoda wynikająca z zainicjowania kontaktu z Kancelarią (art. 6 ust. 1 lit a RODO). Po zakończeniu kontaktu podstawą przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Kancelarii jako Administratora w postaci konieczności archiwizacji korespondencji na potrzeby wykazania jej przebiegu w przyszłości (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Treść korespondencji może podlegać archiwizacji na okres przedawnienia roszczeń, jakie mogą z niej wynikać. W przypadku, gdy z treści korespondencji nie wynikają żadne potencjalne roszczenia, jest ona usuwana po roku od Twojej ostatniej wiadomości od Kancelarii.
Umowa o świadczenie usług prawnych. Kiedy zlecasz indywidualną analizę, opracowanie dokumentu lub zagadnienia prawnego, to zawierasz umowę z Kancelarią. Na tej podstawie wystawiona zostaje faktura, która zawiera Twoje dane osobowe, takie jak: imię i nazwisko, nazwa, adres prowadzonej działalności, NIP. W związku z realizowaną płatnością Kancelaria przetwarza również Twoje dane podane w przelewie, w tym numer rachunku bankowego.
Powyższe dane są przetwarzane w celu realizacji umowy o świadczenie usług prawnych (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), wystawienia faktury (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) i przechowywania jej w dokumentacji księgowej (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
Dane o zawartych umowach będą przetwarzane przez czas niezbędny do ich realizacji, a następnie do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy (obecnie maksymalnie 6 lat). Dodatkowo faktury z Twoimi danymi osobowymi będą przechowywane przez okres 5 lat od końca roku podatkowego, w którym powstał obowiązek podatkowy.
Zamówienia w sklepie internetowym. Kiedy dokonujesz zamówienia w sklepie internetowym, zawierasz umowę bezpośrednio z Kancelarią na podstawie zaakceptowanego regulaminu. Po opłaceniu zamówienia wystawiona zostaje faktura, która zawiera Twoje dane osobowe, takie jak: imię i nazwisko, nazwa, adres prowadzonej działalności, NIP. W związku z realizowaną płatnością Kancelaria przetwarza również Twoje dane podane w przelewie, w tym numer rachunku bankowego.
Powyższe dane są przetwarzane w celu realizacji zamówienia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), wystawienia faktury (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) i przechowywania jej w dokumentacji księgowej (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
Dane o zawartych zamówieniach będą przetwarzane przez czas niezbędny do ich realizacji, a następnie do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zrealizowanego zamówienia (obecnie maksymalnie 6 lat). Dodatkowo faktury z Twoimi danymi osobowymi będą przechowywane przez okres 5 lat od końca roku podatkowego, w którym powstał obowiązek podatkowy.
Newsletter. Zapisując się do newslettera przekazujesz Kancelarii swój adres e-mail oraz imię za pośrednictwem formularza zapisu do newslettera. Podanie tych danych jest dobrowolne, ale niezbędne, aby zapisać się do newslettera.
Newsletter obsługiwany jest przez MailerLite Limited, spółkę zarejestrowaną w Irlandii pod adresem 38 Mount Street Upper, Dublin 2, D02 PR89 Irlandia.
Dane przekazane podczas zapisu do newslettera wykorzystywane są w celu przesyłania Ci newslettera, a podstawą prawną ich przetwarzania jest Twoja zgoda na otrzymywanie informacji handlowych drogą poczty elektronicznej wyrażona podczas zapisywania się do newslettera (art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną) oraz uzasadniony interes Kancelarii polegający na marketingu bezpośrednim usług Kancelarii (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Zgodę możesz wycofać w dowolnej chwili pisząc na adres e-mail Kancelarii: kancelaria@patrycjabadek.legal lub wypisując się z newslettera. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
Dane będą przetwarzane przez czas funkcjonowania newslettera, chyba że wcześniej zrezygnujesz z jego otrzymywania. Rezygnacja z otrzymywania newslettera nie prowadzi jednak do usunięcia danych z bazy. Twoje dane nadal będą przechowywane w systemie mailingowym w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami związanymi z przesyłaniem newslettera, w szczególności na potrzeby wykazania udzielenia przez Ciebie zgody na otrzymywanie newslettera, co stanowi uzasadniony interes Kancelarii, o którym mowa w art. 6 ust. 1. lit. f RODO.
Komentarze. Gdy dodajesz komentarz na stronie, wypełniasz formularz i podajesz w nim swoją nazwę oraz adres e-mail. Możesz także wskazać adres swojej strony internetowej lub platformy, a w treści komentarza również inne dane osobowe, które także będą przetwarzane. Podanie treści komentarza, nazwy i adresu e-mail jest dobrowolne, ale niezbędne, aby dodać ten komentarz.
System komentarzy obsługiwany jest przez firmę Disqus Inc., 301 Howard Street, Suite 300, San Francisco, CA94105, USA. Disqus jest samodzielnym administratorem Twoich danych osobowych, a korzystanie z systemu odbywa się na podstawie akceptacji przez Ciebie regulaminu świadczenia usług przez Disqus.
Dane przekazane podczas dodawania komentarza wykorzystywane są w celu moderowania treści na stronie Kancelarii i ewentualnego opublikowania komentarza na stronie, a podstawą prawną ich przetwarzania jest Twoja zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), wynikająca z dodania komentarza.
Dane będą przetwarzane przez czas funkcjonowania komentarzy na stronie, chyba że komentarz nie zostanie dodany lub wcześniej wycofasz swoją zgodę poprzez żądanie usunięcia komentarza, co w obu przypadkach spowoduje usunięcie Twoich danych z bazy. Zgodę możesz wycofać w każdej chwili. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
W zakresie komentarzy udostępnianych w serwisach społecznościowych, to zostawiając swój komentarz lub po prostu reakcję przy danym poście przekazujesz Kancelarii swoją nazwę użytkownika oraz możesz przekazać również inne dane osobowe.
Przekazywane przez Ciebie dane są przetwarzane na podstawie Twojej dobrowolnej i wyraźnej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może być przez Ciebie wycofana w każdej chwili poprzez usunięcie komentarza lub reakcji.
Przekazane przez Ciebie dane będą przetwarzane przez czas istnienia konta Kancelarii w serwisie społecznościowym lub do czasu wycofania przez Ciebie zgody w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
PLIKI COOKIES I INNE TECHNOLOGIE ŚLEDZĄCE
Google Analytics. Strona Kancelarii wykorzystuje pliki cookies. Cookies to niewielkie informacje tekstowe, przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (np. komputerze, tablecie, smartfonie), które mogą być odczytywane przez system teleinformatyczny Google LLC (cookies podmiotów trzecich) w związku z korzystaniem przeze mnie z oprogramowania Google Analytics. Google Analytics to internetowe narzędzie do analizy statystyk serwisów www, które w sposób automatyczny gromadzi informacje o Twoim korzystaniu ze strony. Za pomocą tego oprogramowania Kancelaria nie identyfikuje użytkowników strony, a korzystanie z niego odbywa się wyłącznie w celach statystycznych. Szczegółowa informacja o tym, jak Google wykorzystuje dane użytkowników dostępna jest na stronie: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
Anonimizację adresu IP jest aktywna. Twój adres IP jest skracany przed przekazaniem dalej. Tylko w wyjątkowych przypadkach pełny adres IP jest przekazywany do serwera Google LLC w Stanach Zjednoczonych i dopiero tam skracany. Zanonimizowany adres IP przekazany przez Twoją przeglądarkę w ramach Google Analytics co do zasady nie jest łączony z innymi danymi Google LLC.
Podczas pierwszej wizyty na stronie wyświetlana jest informacja na temat stosowania plików cookies. Możesz skorzystać z udostępnionych tam opcji lub zapobiec rejestrowaniu zgromadzonych przez pliki cookies danych dotyczących korzystania przez Ciebie ze strony internetowej, jak również przetwarzaniu tych danych, instalując wtyczkę do przeglądarki znajdującą się pod następującym adresem: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout.
Jeżeli jesteś zainteresowany szczegółami związanymi z przetwarzaniem danych w ramach Google Analytics, możesz zapoznać się z wyjaśnieniami przygotowanymi przez Google: https://support.google.com/analytics/answer/6004245.
Niektóre cookies są usuwane po zakończeniu sesji przeglądarki internetowej, tzn. po jej zamknięciu (tzw. cookies sesyjne). Inne cookies są zachowywane na Twoim urządzeniu końcowym i umożliwiają rozpoznanie Twojej przeglądarki przy kolejnym wejściu na stronę (trwałe cookies).
Stosowanie obu rodzajów cookies oparte jest na prawnie uzasadnionym interesie Kancelarii (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegającym na prawidłowym obsługiwaniu działania strony, tworzeniu statystyk i ich analizie w celu optymalizacji strony internetowej.
Dane o użytkownikach i zdarzeniach, powiązane z plikami cookies są przechowywane na serwerach przez Google Analytics przez okres 50 (pięćdziesięciu) miesięcy. Po zakończeniu tego okresu, przechowywania dane będą automatycznie usuwane raz w miesiącu.
Narzędzia społecznościowe. Na stronie Kancelarii używane są również wtyczki udostępnione przez serwisy społecznościowe: Facebook, Instagram oraz LinekdIn.
Wyświetlając stronę internetową, zawierającą taką wtyczkę, Twoja przeglądarka nawiąże bezpośrednie połączenie z serwerami administratorów odpowiednich serwisów społecznościowych, czyli usługodawcami. Zawartość wtyczki jest przekazywana przez usługodawcę bezpośrednio do Twojej przeglądarki i integrowana ze stroną. Dzięki tej integracji usługodawca otrzymuje informację, że Twoja przeglądarka wyświetliła moją stronę, nawet jeśli nie posiadasz profilu u danego usługodawcy czy nie jesteś u niego w danym momencie zalogowany. Taka informacja (wraz z Twoim adresem IP) jest przez Twoją przeglądarkę przesyłana bezpośrednio do serwera usługodawcy (którego serwery co do zasady znajdują się w USA) i tam przechowywana.
Jeśli zalogowałeś się do odpowiedniego serwisu społecznościowego, to usługodawca ten będzie mógł bezpośrednio przyporządkować wizytę na mojej stronie do Twojego profilu w danym serwisie społecznościowym.
Jeśli użyjesz danej wtyczki, np. klikając w przycisk „Lubię to” lub „Udostępnij”, to odpowiednia informacja zostanie również przesłana bezpośrednio na serwer usługodawcy i tam zachowana. Ponadto, informacje te zostaną opublikowane w serwisie społecznościowym i ukażą się osobom dodanym jako Twoje kontakty. Cel i zakres gromadzenia danych oraz ich dalszego przetwarzania i wykorzystania przez usługodawcę, jak również możliwość kontaktu oraz Twoje prawa w tym zakresie i możliwość dokonania ustawień zapewniających ochronę Twojej prywatności są opisane w polityce prywatności danego usługodawcy.
Jeśli nie chcesz, aby administrator danego serwisu społecznościowego przyporządkowywał dane zebrane w trakcie odwiedzin na mojej stronie internetowej bezpośrednio Twojemu profilowi w danym serwisie, to przed wizytą na stronie powinieneś wylogować się z tego serwisu. Możesz również całkowicie uniemożliwić załadowanie na stronie wtyczek stosując odpowiednie rozszerzenia dla Twojej przeglądarki, np. blokowanie skryptów.
Disqus. Kancelaria korzysta z systemu Disqus w celu obsługi komentarzy na blogu Kancelarii. Wiąże się to z wykorzystywaniem plików cookies firmy Disqus Inc. Disqus może wykorzystywać informacje przechowywane w plikach cookies dla własnych celów marketingowych. Disqus zapewnia o anonimowości informacji gromadzonych w ramach plików cookies. Korzystasz z Disqus na podstawie umowy zawartej przez Ciebie z Disqus poprzez rejestrację konta użytkownika w ich systemie. W ten sposób godzisz się na wykorzystywanie plików cookies zgodnie z polityką prywatności firmy Disqus Inc.: https://help.disqus.com/terms-and-policies/disqus-privacy-policy.
Logi serwera. Korzystanie ze strony wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, na którym przechowywana jest strona. Każde zapytanie skierowane do serwera zapisywane jest w logach serwera. Logi obejmują m.in. Twój adres IP, datę i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym z jakiego korzystasz. Logi zapisywane i przechowywane są na serwerze.
Dane zapisane w logach serwera nie są kojarzone z konkretnymi osobami korzystającymi ze strony i nie są wykorzystywane przeze mnie w celu Twojej identyfikacji. Logi serwera stanowią wyłącznie materiał pomocniczy służący do administrowania stroną, a ich zawartość nie jest ujawniana nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem.
ODBIORCY TWOICH DANYCH OSOBOWYCH
Dostęp do Twoich danych będą mieć tylko zaufane podmioty, z którymi Kancelaria zawarła odpowiednie umowy:
- Zenbox Spółka z ograniczoną odpowiedzianością z siedzibą w Częstochowie, adres: ul. Dąbrowskiego 7, 42-200 Częstochowa – w celu przechowywania danych osobowych na serwerze oraz korzystania z poczty e-mail funkcjonującej w oparciu o te serwery;
- MailerLite Limited, adres: 38 Mount Street Upper, Dublin 2, D02 PR89 Irlandia – w celu korzystania z systemu MailerLite, w którym przetwarzane są Twoje dane osobowe, jeżeli zapiszesz się do newslettera;
- Google LLC, adres: 1600 Amphitheatre Pkwy, Mountain View, California 94043, USA – w celu korzystania z usług Google, w tym oprogramowania Google Analytics;
- Biuro rachunkowe Ademi, adres: ul. Grzegórzecka 67H / 36, 31-559 Kraków – w celu korzystania z usług zewnętrznego biura rachunkowego, które przetwarza dane klientów widoczne na fakturach;
- osoby, które przy świadczeniu na rzecz Kancelarii usług związanych ze wsparciem technicznym strony internetowej mogą potencjalnie uzyskać dostęp do Twoich danych osobowych;
- podwykonawcy, którzy mogą brać udział w świadczeniu na Twoją rzecz usług prawnych oraz odpowiadać na Twoje wiadomości e-mail.
Wszystkie podmioty, którym zostają powierzone lub udostępnione Twoje dane osobowe gwarantują stosowanie odpowiednich środków ochrony i bezpieczeństwa danych osobowych wymaganych przez przepisy prawa.
Z uwagi na korzystanie z usług Google Twoje dane mogą być przekazywane do Stanów Zjednoczonych Ameryki (USA) w związku z ich przechowywaniem na amerykańskich serwerach. Przekazywanie danych odbywa się na podstawie stosownych zabezpieczeń, tj. podpisania z tymi podmiotami tzw. standardowych klauzul umownych, które zgodnie z Decyzją wykonawczą Komisji (UE) 2021/914 z dnia 4 czerwca 2021 r. w sprawie standardowych klauzul umownych dotyczących przekazywania danych osobowych do państw trzecich na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679, zapewniają właściwy stopień ochrony przekazywanych danych.
TWOJE UPRAWNIENIA ZWIĄZANE Z PRZETWARZANIEM DANYCH OSOBOWYCH
W związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych, na podstawie RODO mogą przysługiwać Ci następujące prawa, w zależności od zakresu i celu w jakim przetwarzane są te dane:
- prawo do potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe Ciebie dotyczące i prawo do uzyskania dostępu do nich (art. 15 RODO),
- prawo do uzyskania kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu (art. 15 RODO),
- prawo do sprostowania danych osobowych Ciebie dotyczących, jeżeli są nieprawidłowe oraz prawo do żądania uzupełnienia niekompletnych danych (art. 16 RODO),
- prawo do usunięcia Twoich danych osobowych „prawo do bycia zapomnianym” (art. 17 RODO) – masz prawo do żądania niezwłocznego usunięcia swoich danych osobowych w każdym z następujących przypadków:
Usunięcie Twoich danych osobowych nie będzie jednak możliwe w zakresie, w jakim ich przetwarzanie będzie niezbędne (i) do korzystania z prawa do wolności wypowiedzi i informacji, (ii) do wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii Europejskiej lub prawa polskiego, (iii) do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
- prawo do ograniczenia zakresu przetwarzania Twoich danych osobowych (art. 18 RODO) – masz prawo do żądania ograniczenia przetwarzania, w przypadkach, gdy:
- kwestionujesz prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający sprawdzić prawidłowość tych danych;
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a Ty sprzeciwiasz się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania;
- jako Administrator danych nie potrzebuję już Twoich danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne Tobie do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
- wniosłeś sprzeciw wobec przetwarzania, o którym mowa w pkt 7) poniżej – do czasu stwierdzenia, czy moje prawnie uzasadnione podstawy są nadrzędne wobec podstaw Twojego sprzeciwu,
- prawo do przenoszenia Twoich danych osobowych (art. 20 RODO) – masz prawo otrzymać w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego swoje dane osobowe, które dostarczyłeś podczas składania zamówienia; masz także prawo przesłać te dane osobowe innemu administratorowi danych,
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (art. 21 RODO) – masz prawo zgłosić sprzeciw wobec przetwarzania swoich danych osobowych w przypadku, gdy przetwarzam te dane w prawnie uzasadnionym interesie; mogę nie uwzględnić sprzeciwu, jeśli będą istniały ważne prawnie uzasadnione podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Twoich interesów, praw i wolności, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
- prawo do wycofania zgody w dowolnej chwili, w przypadku gdy przetwarzanie odbywa się na jej podstawie; wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
Możesz skorzystać z przysługujących Ci praw poprzez kontakt na adres e-mail Kancelarii: kancelaria@patrycjabadek.legal.
W każdym czasie jesteś również uprawniony do wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego (obecnie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych) w przypadku, gdy zostaną naruszone Twoje prawa w zakresie przetwarzania danych osobowych (art. 77 RODO).