REGULAMIN SERWISU Legalny Przedsiębiorca
Data wejścia w życie: 20 czerwca 2024 roku
Pobierz aktualny regulamin w formacie .pdf.
Sprzedawcą treści cyfrowych dostępnych do nabycia na stronie internetowej: https://legalnyprzedsiebiorca.pl/sklep-prawny/, jak również podmiotem świadczącym usługi drogą elektroniczną jest Patrycja Bądek, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą: Patrycja Bądek Kancelaria Radcy Prawnego, Głęboka 116, 32-010 Głęboka oraz posiadająca: NIP: 6762390215 (dalej: Kancelaria).
Niniejszy Regulamin określa zasady świadczenia Usług oraz nabywania Produktów cyfrowych za pośrednictwem Sklepu prawnego, w szczególności warunki składania Zamówienia, dokonywania płatności, rozpatrywania reklamacji, a także inne uprawnienia i obowiązki Klienta oraz Kancelarii.
Elektroniczny punkt kontaktowy związany z blogiem https://legalnyprzedsiebiorca.pl/ i przeznaczony do bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich, Komisją, Radą Usług Cyfrowych oraz Klientami jest następujący kontakt@legalnyprzedsiebiorca.pl. Komunikacja może być prowadzona w języku polskim lub angielskim.
I. DEFINICJE
- Kancelaria – Patrycja Bądek, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą: Patrycja Bądek Kancelaria Radcy Prawnego, Głęboka 116, 32-010 Głęboka oraz posiadająca: NIP: 6762390215. Dane kontaktowe Kancelarii są następujące: numer telefonu (+48) 737 470 918 oraz adres e-mail: kontakt@legalnyprzedsiebiorca.pl.
- Klient – podmiot posiadający pełną zdolność do czynności prawnych, który na warunkach wskazanych w Regulaminie dokonuje Zamówienia, oraz któremu dostarczane są Treści Cyfrowe.
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Produkty cyfrowe – treści cyfrowe w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, które Klient może nabyć od Kancelarii za pośrednictwem Sklepu. Produkty mają postać pliku elektronicznego, w formacie zależnym od ich rodzaju i treści.
- Newsletter – oznacza zbiór informacji przesyłanych przez Kancelarię na udostępniony przez Subskrybenta adres e-mail, z określoną częstotliwością, zawierający treści informacyjne, promocyjne lub reklamowe dotyczące Kancelarii lub usług oferowanych przez Kancelarię, w szczególności informacje handlowe.
- Subskrybent – Klient lub inna osoba, która wyraziła zgodę na otrzymywanie informacji handlowych na podany przez siebie adres e-mail.
- Regulamin – niniejszy regulamin.
- Sklep prawny – sklep internetowy dostępny pod adresem: https://legalnyprzedsiebiorca.pl/sklep-prawny/, za pośrednictwem którego Klient może dokonywać Zamówień i w efekcie nabywać Produkty Cyfrowe oferowane przez Kancelarię.
- Opinia – subiektywna wypowiedź danej osoby lub jej fragment, publikowana przez Kancelarię w Serwisie lub kontach Kancelarii w mediach społecznościowych lub pozostawiona przez daną osobę za pośrednictwem dedykowanych do tego funkcjonalności danego serwisu.
- Serwis – strona w domenie https://legalnyprzedsiebiorca.pl/, jak również wszystkie jej podstrony.
- Umowa – umowa sprzedaży Produktów Cyfrowych lub o świadczenie Usług, zawierana pomiędzy Klientem a Kancelarią na zasadach określonych w Regulaminie.
- Usługi – usługi świadczone drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną, obejmujące w szczególności e-konsultacje i wysyłkę Newslettera.
- Treści Cyfrowe – wszelkie treści (pisemne, graficzne, jak i wideo) umieszczane w Serwisie lub innych platformach przez Kancelarię oraz dostarczane Klientowi lub Subskrybentowi na adres e-mail.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta prowadzące bezpośrednio do zawarcia Umowy.
II. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Za pośrednictwem Serwisu Kancelaria dostarcza Klientom Usługi oraz Produkty cyfrowe.
- Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie Prawnym jest zapoznanie się z Regulaminem i jego akceptacja.
- Prawa autorskie w zakresie Produktów cyfrowych przysługują Kancelarii. Klient zobowiązany jest do wykorzystywania Produktów cyfrowych zgodnie z ich przeznaczeniem oraz do przestrzegania praw autorskich oraz innych praw Kancelarii i podmiotów trzecich pod rygorem odpowiedzialności za ich naruszenie wobec wskazanych podmiotów.
- Do korzystania z Serwisu, w tym do złożenia Zamówienia nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych. Klient lub Subskrybent powinien posiadać jedynie urządzenie z dostępem do sieci Internet, zainstalowaną i zaktualizowaną wersję jednej z przeglądarek internetowych: Internet Explorer, Chrome, Firefox, Opera, Safari, oraz aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
III. SPOSÓB ZAWARCIA UMOWY I REALIZACJI ZAMÓWIENIA W SKLEPIE PRAWNYM
- Klient może dokonać zakupu Produktów cyfrowych poprzez złożenie Zamówienia na stronie Sklepu prawnego. Jeśli taka możliwość jest określona w opisie Produktów cyfrowych, Klient może mieć do wyboru warianty w różnych cenach. Ceny podane na stronie Sklepu prawnego są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
- Złożenie Zamówienia następuje poprzez dokonanie wyboru Produktu cyfrowego, a następnie kliknięcie przycisku „Przejdź do kasy”. Kliknięcie tego przycisku powoduje przekierowanie na stronę Zamówienia. Na stronie Zamówienia Klient wypełnia formularz Zamówienia.
- Po wypełnieniu formularza Zamówienia Klient przechodzi do procedury płatności poprzez naciśnięcie przycisku „Zamawiam i płacę”.
- Płatność jest realizowana za pomocą systemu Tpay. Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione towary: Płatność BLIK, karta płatnicza, przelew elektroniczny.
- Zawarcie umowy o dostarczenie Produktów cyfrowych pomiędzy Kancelarią a Klientem następuje z chwilą skutecznego dokonania płatności przez Klienta.
- Produkty cyfrowe zostają przesłane na adres e-mail podany przez Klienta w formularzu Zamówienia po zaksięgowaniu płatności Klienta. Dodatkowo na ten sam adres e-mail zostanie przesłane potwierdzenie zawarcia Umowy wraz z dowodem zakupu oraz niniejszy Regulamin w formacie .pdf. Jeżeli ma to zastosowanie, Kancelaria informuje również Klienta o wyłączeniu prawa do odstąpienia od Umowy.
IV. KORZYSTANIE Z PRODUKTÓW CYFROWYCH
- Do prawidłowego korzystania z zakupionych Produktów cyfrowych Klient musi posiadać standardowy system operacyjny, program Adobe Acrobat Reader (w przypadku formatu .pdf) lub oprogramowanie biurowe Microsoft Office albo jego odpowiedniki (w przypadku formatów .doc i .docx).
- Jeżeli nastąpią problemy z odczytaniem zakupionego Produktu cyfrowego, Klient może skontaktować się z Kancelarią drogą elektroniczną, poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres: kontakt@legalnyprzedsiebiorca.pl.
- W zależności od rodzaju i charakteru zakupionego Produktu cyfrowego, Klient może dokonywać jego edycji w celu dostosowania do własnych potrzeb (na przykład poprzez uzupełnienie swoich danych we wzorze dokumentu).
- Na podstawie umowy zawartej zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu, Kancelaria nie świadczy na rzecz Klienta usług w zakresie pomocy w korzystaniu z Produktów cyfrowych, w tym w szczególności nie udziela Klientowi jakiejkolwiek pomocy prawnej. Taką pomoc Klient może uzyskać na podstawie odrębnej umowy z Kancelarią.
V. E-KONSULTACJE
- Poprzez Serwis użytkownik może zamówić e-konsultacje w formie wideokonferencji.
- W zależności od wybranego wariantu e-konsultacje dotyczą odpowiedzi na pytania prawne Klienta i mogą też obejmować analizę przesłanych dokumentów.
- W celu skorzystania z e-konsultacji Klient wypełnia odpowiedni formularz i umawia termin konsultacji.
- Przed umówionym terminem e-konsultacji Kancelaria wystawia fakturę pro forma, którą należy opłacić z góry. Brak takiej opłaty równoznaczny jest z nieprzeprowadzeniem konsultacji w wybranym terminie.
- Podane przez Kancelarię ceny e-konsultacji dotyczą wyłącznie wariantów dostępnych na stronie: https://legalnyprzedsiebiorca.pl/e-konsultacje/. W przypadku, gdy Klient chce skorzystać z innej usługi przedstawiana jest mu indywidualna wycena.
VI. USŁUGA NEWSLETTERA
- W przypadku wyrażenia zgody na otrzymywanie informacji handlowych przez Subskrybenta, Kancelaria świadczy również Usługę wysyłania Newslettera.
- Przed rozpoczęciem korzystania ze wskazanej Usługi, Kancelaria udostępnia Subskrybentowi niniejszy Regulamin w sposób nieodpłatny przy formularzu zapisu na newsletter. Treść Regulaminu może zostać utrwalona poprzez jego pobranie, zapisanie na nośniku lub wydrukowanie w dowolnym momencie bezpośrednio ze Strony.
- W celu rozpoczęcia świadczenia Usługi Newslettera, Subskrybent podaje swój adres e-mail oraz imię, wyraża zgodę na przetwarzanie powyższych danych w celu otrzymania Newslettera oraz klika przycisk „Zapisz się”. Klikając w przycisk „Zapisz się” Subskrybent oświadcza jednocześnie, że zapoznał się Regulaminem oraz Polityką Prywatności i akceptuje zawarte w nich postanowienia.
- Subskrybent powinien potwierdzić zapis na Newsletter klikając w link aktywacyjny, który Kancelaria prześle na jego adres e-mail. Potwierdzenie zapisu spowoduje dodanie do bazy danych listy Subskrybentów oraz rozpoczęcie świadczenia Usługi.
- Usługa świadczona jest przez czas nieokreślony i może być wypowiedziana w każdej chwili przez którąkolwiek ze stron. Wypisanie się przez Subskrybenta z listy Subskrybentów oznacza wycofanie zgody na przesyłanie informacji handlowych i powoduje automatyczne zakończenie świadczenia usługi. Natomiast Kancelaria może zaprzestać wysyłki Newslettera w szczególności, jeżeli Subskrybent nie otworzył żadnej wiadomości od Kancelarii przez minimum rok od rozpoczęcia świadczenia Usługi Newsletter lub odczytania ostatniej wiadomości e-mail (wysłanego Newslettera). W takim przypadku, Kancelaria usunie również dane Subskrybenta z systemu do wysyłki Newslettera zawierającego listę Subskrybentów bez odrębnego powiadomienia Subskrybenta.
- Kancelaria może również w każdej chwili zmienić tematykę Newslettera lub częstotliwość ukazywania się Newslettera.
- Do Usługi Newslettera mają zastosowanie pozostałe postanowienia niniejszego Regulaminu. W szczególności zapisanie się do tej Usługi jest możliwe pod warunkiem spełnienia po stronie użytkownika wymagań technicznych określonych w paragrafie IV powyżej.
- W przypadku, gdy zapis na Newsletter wiąże się bezpośrednio z dostarczeniem bezpłatnej Treści Cyfrowej, to osoba, która nie chce wyrażać zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych w celu korzystania z Usługi Newslettera, ale chce otrzymać daną Treść Cyfrową, ma możliwość zawarcia umowy o dostarczenie Treści Cyfrowych, w ramach której będzie zobowiązana do uiszczenia ceny za tę Treść. W tym celu należy skontaktować się z Kancelarią na adres e-mail: kontakt@legalnyprzedsiebiorca.pl.
VII. MOŻLIWOŚĆ ODSTĄPIENIA OD UMOWY PRZEZ KONSUMENTA
- Konsument, który zawarł z Kancelarią umowę na odległość, ma co do zasady prawo odstąpić od Umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 (czternastu) dni od dnia zawarcia Umowy. Klient będący Konsumentem może odstąpić do umowy wykorzystując wzór formularza odstąpienia od umowy, zawarty w załączniku nr 2 do Ustawy o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe (wzór jest dostępny pod adresem: https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20140000827/U/D20140827Lj.pdf).
- Prawo do odstąpienia od Umowy nie przysługuje w odniesieniu do umów o dostarczanie Treści Cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Kancelaria rozpoczęła świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Kancelarię utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości, a Dostawca przekazał Konsumentowi potwierdzenie zawarcia Umowy i wyrażenia ww. zgody. W przypadku składania Zamówienia w Sklepie prawnym zgodę taką Konsument może wyrazić poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa znajdującego się na stronie Zamówienia. Chwilą spełnienia świadczenia jest doręczenie Klientowi wiadomości e-mail bezpośrednio z Treściami Cyfrowymi lub z instrukcją uzyskania dostępu do Treści Cyfrowych, co jest równoznaczne z utratą prawa do odstąpienia od zawartej Umowy.
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje również w odniesieniu do umów o świadczenie usług, jeżeli Usługa została wykonana w pełni za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Kancelarię utraci prawo odstąpienia od Umowy.
- Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy bez podania przyczyn, o ile zostały spełnione warunki przewidziane w ust. 2 lub 3 powyżej. Usługi świadczone przez Kancelarię opierają się na dostarczaniu Treści Cyfrowych lub są Usługami cyfrowymi (w odniesieniu do konsultacji i szkoleń), zatem w przypadku spełnienia świadczenia przez Kancelarię przed upływem 14 (czternastu) dni od ich zakupu, Konsument nie będzie uprawniony do odstąpienia od Umowy bez podania przyczyn i utraci prawo do zwrotu uiszczonej opłaty.
- W przypadku, gdy odstąpienie od Umowy jest możliwe, to aby odstąpić od Umowy, Konsument musi poinformować Kancelarię o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia woli wysłanego do Kancelarii przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy – na przykład poprzez wiadomość wysłaną za pośrednictwem poczty elektronicznej lub poczty tradycyjnej na adresy kontaktowe Kancelarii wskazane w niniejszym Regulaminie.
- W przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy, Kancelaria prześle Konsumentowi niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od Umowy na trwałym nośniku (na przykład pocztą elektroniczną). Kancelaria niezwłocznie zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, a w każdym przypadku nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia, w którym Kancelaria została poinformowana o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z formą zwrotu płatności. Kancelaria może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia Kancelarii dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Postanowienia tego rozdziału odnoszące się do Konsumenta mają odpowiednie zastosowanie do Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta.
VIII. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA WADY I REKLAMACJE
- Kancelaria ma obowiązek dostarczyć Klientowi Treści cyfrowe (w tym Produkty cyfrowe) i Usługi wolne od wad oraz jest odpowiedzialna względem Klienta, jeżeli mają one wadę prawną (rękojmia za wady).
- Kancelaria zobowiązuje się usunąć w stosownym terminie nieprawidłowości dotyczące Treści Cyfrowych (w tym Produktów cyfrowych) oraz Usług, które zostały w odpowiedni sposób zgłoszone przez Klienta.
- Jeśli Klient stwierdzi wadę Treści cyfrowych (w tym Produktów cyfrowych) lub Usług powinien poinformować o tym Kancelarię, określając jednocześnie swoje roszczenie związane ze stwierdzoną wadą lub składając oświadczenie stosownej treści.
- Reklamacje należy składać pisemnie na adres: Patrycja Bądek Kancelaria Radcy Prawnego, Głęboka 116, 32-010 Głęboka lub za pomocą poczty elektronicznej na adres: kontakt@legalnyprzedsiebiorca.pl.
- Klientowi niebędącemu Konsumentem przysługuje prawo do złożenia reklamacji w terminie 14 (czternastu) dni licząc od dnia otrzymania przez Klienta Treści cyfrowej (w tym Produktu cyfrowego) zawierającej nieprawidłowości lub od dnia realizacji Usługi. Reklamację złożoną po upływie terminu określonego w zdaniu pierwszym, pozostawia się bez rozpoznania, o czym Kancelaria niezwłocznie powiadamia Klienta niebędącego Konsumentem.
- Uprawnienie w zakresie złożenia reklamacji, o którym mowa w treści niniejszego rozdziału przysługuje Klientowi niebędącemu Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta tylko i wyłącznie w przypadku, gdy Kancelaria ponosi wyłączną odpowiedzialność za te nieprawidłowości.
- W reklamacji Klient powinien podać swoje imię, nazwisko, adres e-mail oraz rodzaj nieprawidłowości pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpoznania w przypadku Klienta niebędącego Konsumentem.
- Za datę złożenia reklamacji uznaje się datę wpływu reklamacji do Kancelarii.
- Kompletna reklamacja zostanie rozpatrzona przez Kancelarię w terminie nie dłuższym niż 14 (czternaście) dni od daty doręczenia mu reklamacji, a Kancelaria ustosunkuje się do niej za pomocą takiego środka komunikacji, przy wykorzystaniu którego reklamacja została złożona.
- Klient w każdym czasie w trakcie trwania postępowania reklamacyjnego przed Kancelarią może żądać rozstrzygnięcia kwestii stanowiącej przedmiot postępowania reklamacyjnego przez podmiot trzeci i w tym celu:
- wystąpić do mediatora lub instytucji, przed którymi będzie się toczyło postępowanie mediacyjne z wnioskiem o przeprowadzenie mediacji,
- wystąpić do instytucji, przed którą będzie się toczyło postępowanie polubowne z wnioskiem o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny,
- o ile jest Konsumentem zwrócić się po pomoc do właściwego miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.
- Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
- W celu usunięcia wszelkich wątpliwości pouczenia, o których mowa w ust. 10 i 11 powyżej nie stanowią zapisu na sąd polubowny ani automatycznej zgody Kancelarii na udział w postępowaniu mediacyjnym albo polubownym.
- Na zasadach wskazanych w niniejszym punkcie, Konsument ma również prawo do składania reklamacji dotyczących zamieszczania Opinii.
- Postanowienia tego rozdziału odnoszące się do Konsumenta (za wyjątkiem ust. 10 pkt 3) i ust. 11) mają odpowiednie zastosowanie do Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta.
IX. ZASADY WERYFIKACJI OPINII KLIENTÓW
- Niniejsze postanowienia regulują zasady dodawania, publikowania oraz weryfikowania Opinii dotyczących Treści Cyfrowych lub Usług oferowanych przez Kancelarię, zamieszczanych w Serwisie lub na kontach Kancelarii w mediach społecznościowych.
- Kancelaria zamieszcza Opinie lub fragmenty Opinii osób po wcześniejszej weryfikacji, czy dana osoba jest Klientem Kancelarii lub korzystała z danych Treści Cyfrowych lub Usług.
- W przypadku, gdy w danym serwisie społecznościowym, z którego korzysta Kancelaria jest możliwość zamieszczenia Opinii, publikowane są wszystkie opinie, zarówno pozytywne, jak i negatywne. Wskazane Opinie nie podlegają weryfikacji właścicieli serwisów społecznościowych, ale podlegają następczej weryfikacji Kancelarii.
- W celu weryfikacji, o której mowa w ust. 2 i 3 powyżej, Kancelaria ustala zgodność danych osoby, która wystawiła Opinię z rejestrem danych Klientów (w tym zgodność imienia, nazwiska i adresu e-mail), lub osób które korzystały z Treści Cyfrowych lub Usług.
- W przypadku, gdy Kancelaria ustali, że osoba wystawiająca opinię nie jest Klientem Kancelarii lub nie korzystała z Treści Cyfrowych lub Usług, zwróci się do tej osoby o dowód potwierdzający, że nabyła ona Treść Cyfrową lub Usługę od Kancelarii, a w sytuacji braku takiego dowodu, usunie Opinię lub skontaktuje się w tym celu z właściwym podmiotem.
- Kancelaria może również usunąć Opinię lub ją zmodyfikować (albo zwrócić się o taką modyfikację do właściwego podmiotu), w przypadku, gdy Opinia:
- jest nieprawdziwa lub wprowadzająca w błąd lub zawiera nieprawdziwe twierdzenia dotyczące faktów;
- narusza lub ogranicza prawa osób trzecich, a w szczególności narusza prawa autorskie, znaki towarowe, inne prawa własności intelektualnej lub prawo do wizerunku a także obowiązek poufności;
- jest sprzeczna z prawem, dobrymi obyczajami, w szczególności jest obraźliwa, zawierająca groźby, zniesławiająca, zawierająca lub nawołująca do mowy nienawiści, dyskryminująca, lub oszczercza;
- zawiera osadzone linki do zewnętrznych stron internetowych, adresy e-mail, adresy stron internetowych, numery komunikatorów, ceny produktów;
- jest powielana lub duplikowana przez osobę;
- wymaga usunięcia z powodu nakazu zaprzestania działań wobec strony trzeciej;
- wymaga usunięcia z powodu wyroku właściwego sądu;
- dotyczy Treści Cyfrowych lub Usług, które nie są już dostępne w ofercie Serwisu.
- Publikowane Opinie nie są sponsorowane i są niezależne od stosunku umownego istniejącego pomiędzy Klientem a Kancelarią.
X. NIEDOPUSZCZALNE TREŚCI
- Treści wskazane w paragrafie IX. ust. 6 pkt. 1)-8) powyżej są traktowane przez Kancelarię jako niedopuszczalne i ich zamieszczanie jest zabronione zarówno w Serwisie (np. w komentarzach), jak również na grupach prowadzonych przez Kancelarię w mediach społecznościowych lub kontach biznesowych Kancelarii w tych mediach.
- Zgłoszenia dotyczące nielegalnych i niedopuszczalnych treści mogą być dokonywane bezpośrednio na adres e-mail Kancelarii, tj. kontakt@legalnyprzedsiebiorca.pl lub poprzez formularz kontaktowy na stronie https://legalnyprzedsiebiorca.pl/kontakt.
- W przypadku zgłoszenia dotyczącego nielegalnych treści w Opinii, komentarzu lub poście, Kancelaria przesyła bez zbędnej zwłoki osobie lub podmiotowi, który dokonał zgłoszenia, potwierdzenie jego otrzymania na wskazane dane kontaktowe. W ciągu 14 (czternastu) dni Kancelaria poinformuje również o swojej decyzji w odniesieniu do informacji, których dotyczy zgłoszenie. W przypadku zidentyfikowania nielegalnych treści zostaną one natychmiast usunięte z Serwisu lub medium społecznościowego, a osoba, która je przesłała zostanie o tym poinformowana wraz z odpowiednim uzasadnieniem.
- Osoba lub podmiot, który dokonał zgłoszenia, a także osoba, której treści zgłoszenie dotyczy, mają możliwość odwołania się od decyzji Kancelarii. Odwołanie powinno zawierać wyczerpujące uzasadnienie i zostać złożone w ciągu 14 (czternastu) dni od otrzymania informacji od Dostawcy. Odwołanie zostanie rozpatrzone przez Kancelarię w ciągu 14 (czternastu) dni od jego otrzymania.
XI. ZMIANY REGULAMINU
- O treści zmian Regulaminu Kancelaria poinformuje poprzez umieszczenie w domenie Kancelarii nowej wersji Regulaminu wraz z datą wejścia w życie zmian.
- Zmiana Regulaminu jest możliwa w szczególności w przypadku:
- konieczności dostosowania Regulaminu do przepisów prawa lub do zmian przepisów prawa, dotyczących lub mających wpływ na świadczenie Usług;
- konieczności dostosowania Regulaminu do najlepszych praktyk związanych ze świadczeniem Usług, w tym najlepszych praktyk w zakresie ochrony praw Klientów;
- konieczności dostosowania Regulaminu do zalecenia, interpretacji, orzeczenia, postanowienia lub decyzji organu władzy publicznej lub orzeczenia sądowego, dotyczących lub mających wpływ na świadczenie Usług;
- wprowadzenia nowych Usług lub zmiany zakresu Usług świadczonych przez Kancelarię;
- zmiany warunków technicznych świadczenia Usług;
- wprowadzenia odpłatności za świadczenie Usług;
- zmiany danych podmiotów wskazanych w Regulaminie (np. adresu Kancelarii),
- zmiany dotyczącej wymagań technicznych w celu korzystania z Usług.
- W przypadku dokonania zmiany niniejszego Regulaminu wszystkie Umowy zawarte i Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany Regulaminu będą realizowane zgodnie z Regulaminem w brzmieniu obowiązującym w dniu zawarcia Umowy i złożenia Zamówienia przez Klienta.
- Kancelaria zastrzega sobie również możliwość wprowadzania i odwoływania ofert, promocji oraz zmian cen widocznych na stronie Sklepu prawnego, które nie stanowią zmiany Regulaminu i wchodzą w życie z dniem ich publikacji na stronie Sklepu prawnego bez uszczerbku dla praw nabytych przez Klienta, w tym w szczególności warunków umów zawartych przed dokonaniem zmiany.
XII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Przetwarzanie danych osobowych użytkowników Serwisu (w tym Klientów i Subskrybentów) opisane jest w Polityce prywatności i plików cookies.
- Umowa zawierana jest w języku polskim. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy obowiązującego prawa, w tym w szczególności przepisy ustawy o prawach konsumenta, Kodeksu cywilnego, ustawy o ochronie danych osobowych oraz ustawy Prawo telekomunikacyjne.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych w związku z zwartą Umową pomiędzy Kancelarią a Klientem, który nie jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na stałe miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Kancelarię.
- Uznanie poszczególnych postanowień niniejszego Regulaminu w sposób przewidziany prawem za nieważne bądź nieskuteczne, nie wpływa na ważność czy skuteczność pozostałych postanowień Regulaminu. W miejsce nieważnego postanowienia zastosowana będzie reguła, która jest najbliższa celom nieważnego postanowienia i całego niniejszego Regulaminu i zarazem zgodna z przepisami obowiązującego prawa.
- Aktualny Regulamin jest publikowany na stronie Serwisu w sposób umożliwiający jego przechowywanie i wielokrotne odtwarzanie w zwykłym toku czynności.
- Wszystkie archiwalne wersje Regulaminu dostępne są do ściągnięcia w formacie .pdf – linki znajdują się poniżej Regulaminu.
Pobierz regulamin obowiązujący od 26 listopada 2019.